Mert ezzel pénzt és időt spórolsz. Összefoglalja a hosszú távú célokat, illetve a stratégiai marketing részletesen szól vállalkozásod célkitűzéseiről, a vállalkozás arculatától, a pozicionáláson át egészen a konkrét kampányötletekig. Egy profi marketing stratégia kidolgozása, illetve a marketing tervezés új korszakot nyit a márkateremtésben és a bevételed maximalizálásában egyaránt.
Egy vállalkozást felvirágoztatni nem könnyű feladat. Ebben segíthet a stratégiai marketing. Szükség van egy jó ötletre, egy jövedelmező piaci résre és a megfelelő eszközökre, amivel elérheted a célcsoportodat. Ebben segít a marketing. Viszont ahhoz, hogy hatékony és sikeres marketing tevékenységet végezz elengedhetetlen egy jól átgondolt marketing stratégia.
A stratégiai marketing az a dokumentum, amiben lefekteted azt, mik a céljaid az adott időszakra és hogyan fogod elérni azokat. Meghatározod hogy ki a célcsoportod, hogyan éred és változtatod őket vásárlóvá. A marketing stratégia tartalmazza a céljaidat, a célcsoportod jellemzőit, a versenytárs elemzést és egyéb stratégiai elemeket vagyis a marketing mixet.
Persze az évek alatt számtalan definíció született, de a legtöbb megfogalmazásban benne van, hogy a marketing stratégia megmutatja mit kell elérni a marketing tevékenységgel.
Bár a stratégiai gondolkodásmód alapvetően nem igényel dokumentációt, én azt tapasztalom, hogy az írott marketing stratégia az alapja a sikeres vállalkozásnak. Kutatások mutatják, hogy azok akik dokumentálják a marketing stratégiájukat nagyobb valószínűséggel érik el a kitűzött célokat.
Jelentése az évek során átalakult, így ma már többször használják a nagyon szokatlan, kreatív marketingkommunikációs technikák leírására.
A push-pull (tolni – húzni) stratégia elsősorban a Procter&Gamble nevű óriáscég találmánya volt, sok évtizede.Míg versenytársai termékeiket a kereskedők polcaira igyekeztek bepasszírozni a kereskedőknek adott minél nagyobb kedvezményekkel, a Procter fordítva ült a lóra: a kereskedők nyomásának nem engedett, ellenben a TV-ben unásig reklámozta termékeit. A fogyasztó pedig venni akart, ment a boltba, és ha nem talált a polcon, felháborodott. Mérgét pedig a kereskedőn töltötte ki.
A cégek intenzív kommunikációba kezdtek a fogyasztóval: engedélyt kértek rá, hogy ajánlataikkal megkeressék e-mailben, sms-ben, levélben. Ez az úgynevezett permission (engedély) marketing.
A marketingben nincsenek univerzális megoldások. Minden cég és termék, szolgáltatás más, így két marketing stratégia se lehet ugyanolyan. Mindenki másképp akarja tálalni termékeit, mások az erősségeik és gyengeségeik. Más a célpiac, a konkurencia és különböző emberek dolgoznak a cégnél.
A marketing stratégia meghatározza azon lépéseket, melyeket alapul véve a cég képes teljesíteni a saját elképzelésit és a célpiac elvárásait. Egy igazán alapos marketing stratégia magában foglalja a cég piaci helyzetének leírását, marketingköltség javaslatát, eszközrendszerét, sőt még prioritási sorrendet is felállít.
Áttekinthető és érthető képet ad, ami megkönnyíti és hatékonyabbá teszi a piaci sikerek megvalósítását.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |