+36301902575

info@g2amarketing.hu

08.00 - 17.00

A stratégiai marketing egy szemléletmód. A cégek egy része lebecsüli a marketing stratégia jelentőségét, ami gyakran vezet bevételkieséshez, lassú vállalati fejlődéshez, rosszul célzott közöséghez és felesleges pénzköltéshez. Te ugye nem ezt akarod?

G2A - A digitális marketing ügynökség

  • Outside the box gondolkodás, hogy segítsünk elérni a célod.
  • Folyamatos brainstorming és egyeztetés az Ügyféllel.
  • Kiváló szaktudás.
  • Folyamatos fejlődni akarás.
  • „go the extra mile” hitvallás.
  • Precizitás.
  • A végeredmény pedig siker.
ránk számíthat

Miben Tudunk Neked Segíteni?

kezdjük az alapokkal

Miért van szükségem marketing stratégiára?

Mert ezzel pénzt és időt spórolsz. Összefoglalja a hosszú távú célokat, illetve a stratégiai marketing részletesen szól vállalkozásod célkitűzéseiről, a vállalkozás arculatától, a pozicionáláson át egészen a konkrét kampányötletekig. Egy profi marketing stratégia kidolgozása, illetve a marketing tervezés új korszakot nyit a márkateremtésben és a bevételed maximalizálásában egyaránt.

Stratégiai Marketing
miről is van szó

Mi az a stratégiai marketing?

Egy vállalkozást felvirágoztatni nem könnyű feladat. Ebben segíthet a stratégiai marketing. Szükség van egy jó ötletre, egy jövedelmező piaci résre és a megfelelő eszközökre, amivel elérheted a célcsoportodat. Ebben segít a marketing. Viszont ahhoz, hogy hatékony és sikeres marketing tevékenységet végezz elengedhetetlen egy jól átgondolt marketing stratégia.


A stratégiai marketing az a dokumentum, amiben lefekteted azt, mik a céljaid az adott időszakra és hogyan fogod elérni azokat. Meghatározod hogy ki a célcsoportod, hogyan éred és változtatod őket vásárlóvá. A marketing stratégia tartalmazza a céljaidat, a célcsoportod jellemzőit, a versenytárs elemzést és egyéb stratégiai elemeket vagyis a marketing mixet. Persze az évek alatt számtalan definíció született, de a legtöbb megfogalmazásban benne van, hogy a marketing stratégia megmutatja mit kell elérni a marketing tevékenységgel. Bár a stratégiai gondolkodásmód alapvetően nem igényel dokumentációt, én azt tapasztalom, hogy az írott marketing stratégia az alapja a sikeres vállalkozásnak. Kutatások mutatják, hogy azok akik dokumentálják a marketing stratégiájukat nagyobb valószínűséggel érik el a kitűzött célokat.

elméletek

Különböző Stratégiai Marketing Fogások

  • Product – termék vagy szolgáltatás, amit el akarunk adni
  • Price – ár vagy árszínvonal
  • Place – hely, vagyis az értékesítési csatorna
  • Promotion – promóció, népszerűsítés, reklám, PR, közösségi média, amivel gyakorlatilag a “habot verjük” a termék körül
  • Customer value – az az érték, amelyet a fogyasztó ad a terméknek (referencia ár – a fogyasztói magatartás modellek szerint)
  • Convenience – kényelem, amelyet a termék használata jelent
  • Cost – költség (ár, beszerzés, fenntartás stb.)
  • Communication – kommunikáció (reklám, ügyfélszolgálat)

Jelentése az évek során átalakult, így ma már többször használják a nagyon szokatlan, kreatív marketingkommunikációs technikák leírására.

A push-pull (tolni – húzni) stratégia elsősorban a Procter&Gamble nevű óriáscég találmánya volt, sok évtizede.Míg versenytársai termékeiket a kereskedők polcaira igyekeztek bepasszírozni a kereskedőknek adott minél nagyobb kedvezményekkel, a Procter fordítva ült a lóra: a kereskedők nyomásának nem engedett, ellenben a TV-ben unásig reklámozta termékeit. A fogyasztó pedig venni akart, ment a boltba, és ha nem talált a polcon, felháborodott. Mérgét pedig a kereskedőn töltötte ki.

A cégek intenzív kommunikációba kezdtek a fogyasztóval: engedélyt kértek rá, hogy ajánlataikkal megkeressék e-mailben, sms-ben, levélben. Ez az úgynevezett permission (engedély) marketing.

mire figyeljünk

Milyen A Jó Stratégiai Marketing?

A marketingben nincsenek univerzális megoldások. Minden cég és termék, szolgáltatás más, így két marketing stratégia se lehet ugyanolyan. Mindenki másképp akarja tálalni termékeit, mások az erősségeik és gyengeségeik. Más a célpiac, a konkurencia és különböző emberek dolgoznak a cégnél.

A marketing stratégia meghatározza azon lépéseket, melyeket alapul véve a cég képes teljesíteni a saját elképzelésit és a célpiac elvárásait. Egy igazán alapos marketing stratégia magában foglalja a cég piaci helyzetének leírását, marketingköltség javaslatát, eszközrendszerét, sőt még prioritási sorrendet is felállít.
Áttekinthető és érthető képet ad, ami megkönnyíti és hatékonyabbá teszi a piaci sikerek megvalósítását.

szép sorjában

A Marketing Stratégia Az Alábbi Lépésekből Áll

  • Konkurencia elemzés
  • SWOT analízis (erősségek, gyengeségek, lehetőségek és veszélyek felmérése)
  • Célpiac elemzés
  • Rövid- és hosszútávú célok felállítása
  • A cég szlogenjének, üzenetének kitalálása
  • USP (Unique Selling Proposition) meghatározása, az az erősség, amivel a cég kitűnhet a konkurensek közül
  • Arculatelemzés
  • Árképzés, árazás kialakítása
  • Weboldal elemzés
  • Ügyfélmegtartás kialakítása
  • Létfontosságú céges statisztikák felállítása, például kosárérték, ROI
  • Termékek vagy szolgáltatások piacra dobási stratégiájának elkészítése
  • Régi termékek fellendítésének taktikái
  • Hirdetési megoldások körvonalazása
  • Létfontosságú céges statisztikák felállítása, például kosárérték, ROI,
  • Hirdetési költségek meghatározása
  • Vásárló megszerzésének költsége, stb.
  • SEO felmérés
  • Kulcsszókutatás
  • Marketingeszközök meghatározása, melyekkel elérhető a célpiac
  • Belépő termékek kitalálása
  • Közösségi média taktikák felvázolása
ha meggyőzték érveink

Írjon Nekünk

    Megszakítás