Mert ezzel pénzt és időt spórolsz. Összefoglalja a hosszú távú célokat, illetve a stratégiai marketing részletesen szól vállalkozásod célkitűzéseiről, a vállalkozás arculatától, a pozicionáláson át egészen a konkrét kampányötletekig. Egy profi marketing stratégia kidolgozása, illetve a marketing tervezés új korszakot nyit a márkateremtésben és a bevételed maximalizálásában egyaránt.
Egy vállalkozást felvirágoztatni nem könnyű feladat. Ebben segíthet a stratégiai marketing. Szükség van egy jó ötletre, egy jövedelmező piaci résre és a megfelelő eszközökre, amivel elérheted a célcsoportodat. Ebben segít a marketing. Viszont ahhoz, hogy hatékony és sikeres marketing tevékenységet végezz elengedhetetlen egy jól átgondolt marketing stratégia.
A stratégiai marketing az a dokumentum, amiben lefekteted azt, mik a céljaid az adott időszakra és hogyan fogod elérni azokat. Meghatározod hogy ki a célcsoportod, hogyan éred és változtatod őket vásárlóvá. A marketing stratégia tartalmazza a céljaidat, a célcsoportod jellemzőit, a versenytárs elemzést és egyéb stratégiai elemeket vagyis a marketing mixet.
Persze az évek alatt számtalan definíció született, de a legtöbb megfogalmazásban benne van, hogy a marketing stratégia megmutatja mit kell elérni a marketing tevékenységgel.
Bár a stratégiai gondolkodásmód alapvetően nem igényel dokumentációt, én azt tapasztalom, hogy az írott marketing stratégia az alapja a sikeres vállalkozásnak. Kutatások mutatják, hogy azok akik dokumentálják a marketing stratégiájukat nagyobb valószínűséggel érik el a kitűzött célokat.
Jelentése az évek során átalakult, így ma már többször használják a nagyon szokatlan, kreatív marketingkommunikációs technikák leírására.
A push-pull (tolni – húzni) stratégia elsősorban a Procter&Gamble nevű óriáscég találmánya volt, sok évtizede.Míg versenytársai termékeiket a kereskedők polcaira igyekeztek bepasszírozni a kereskedőknek adott minél nagyobb kedvezményekkel, a Procter fordítva ült a lóra: a kereskedők nyomásának nem engedett, ellenben a TV-ben unásig reklámozta termékeit. A fogyasztó pedig venni akart, ment a boltba, és ha nem talált a polcon, felháborodott. Mérgét pedig a kereskedőn töltötte ki.
A cégek intenzív kommunikációba kezdtek a fogyasztóval: engedélyt kértek rá, hogy ajánlataikkal megkeressék e-mailben, sms-ben, levélben. Ez az úgynevezett permission (engedély) marketing.
A marketingben nincsenek univerzális megoldások. Minden cég és termék, szolgáltatás más, így két marketing stratégia se lehet ugyanolyan. Mindenki másképp akarja tálalni termékeit, mások az erősségeik és gyengeségeik. Más a célpiac, a konkurencia és különböző emberek dolgoznak a cégnél.
A marketing stratégia meghatározza azon lépéseket, melyeket alapul véve a cég képes teljesíteni a saját elképzelésit és a célpiac elvárásait. Egy igazán alapos marketing stratégia magában foglalja a cég piaci helyzetének leírását, marketingköltség javaslatát, eszközrendszerét, sőt még prioritási sorrendet is felállít.
Áttekinthető és érthető képet ad, ami megkönnyíti és hatékonyabbá teszi a piaci sikerek megvalósítását.
We use cookies to improve your experience on our site. By using our site, you consent to cookies.
Manage your cookie preferences below:
Essential cookies enable basic functions and are necessary for the proper function of the website.
These cookies are needed for adding comments on this website.
Google reCAPTCHA helps protect websites from spam and abuse by verifying user interactions through challenges.
Google Tag Manager simplifies the management of marketing tags on your website without code changes.
Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us understand how visitors use our website.
Google Analytics is a powerful tool that tracks and analyzes website traffic for informed marketing decisions.
Service URL: policies.google.com
Clarity is a web analytics service that tracks and reports website traffic.
Service URL: clarity.microsoft.com
Marketing cookies are used to follow visitors to websites. The intention is to show ads that are relevant and engaging to the individual user.
Facebook Pixel is a web analytics service that tracks and reports website traffic.
Service URL: www.facebook.com
You can find more information in our Cookie Policy.