A közösségi média ma már a vállalkozások egyik legerősebb eszköze – de csak akkor, ha tudatosan használják. A magyar kis- és középvállalkozások (KKV-k) közül sokan jelen vannak a Facebookon, Instagramon vagy LinkedInen, mégis kevésnek sikerül valóban hatékony stratégiát építeni. Ennek oka, hogy ugyanazokat a hibákat követik el újra és újra. Íme három tipikus hiba, amelyektől sok cég elveszíti az online versenyt.
Sok KKV létrehoz egy Facebook-oldalt vagy Instagram-profilt, de ritkán frissíti, vagy csupán termékfotókat tesz fel. A közösségi média azonban nem online kirakat – hanem párbeszéd. Ha nincs rendszeres, érdekes és értéket adó tartalom, a követők elfordulnak.
A legnagyobb hiba, ha a tartalom nem a vevőknek szól, hanem a vállalkozásról. A közösségi médiában a fogyasztó nem arra kíváncsi, hogy a cég mit szeretne elmondani magáról, hanem arra, hogy ő mit nyerhet belőle. A rosszul célzott üzenetek alacsony elérést és minimális konverziót eredményeznek.
Sok vállalkozás posztol, de nem elemzi, mi működik és mi nem. A közösségi médiát azonban ugyanúgy mérni kell, mint bármelyik másik marketingcsatornát. Ha nincs adat, nincs fejlődés. A KPI-ok (pl. elérés, kattintások, konverziók) figyelése nélkül lehetetlen optimalizálni a stratégiát.
A közösségi média nem ingyenes reklámtábla, hanem stratégiai eszköz. A siker titka: rendszeres és értékes kommunikáció, a célcsoport igényeinek megértése és folyamatos mérés. Aki ezeket betartja, valódi eredményeket érhet el, aki nem – az lemarad.
We use cookies to improve your experience on our site. By using our site, you consent to cookies.
Manage your cookie preferences below:
Essential cookies enable basic functions and are necessary for the proper function of the website.
These cookies are needed for adding comments on this website.
Google reCAPTCHA helps protect websites from spam and abuse by verifying user interactions through challenges.
Google Tag Manager simplifies the management of marketing tags on your website without code changes.
Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us understand how visitors use our website.
Google Analytics is a powerful tool that tracks and analyzes website traffic for informed marketing decisions.
Service URL: policies.google.com
Clarity is a web analytics service that tracks and reports website traffic.
Service URL: clarity.microsoft.com
Marketing cookies are used to follow visitors to websites. The intention is to show ads that are relevant and engaging to the individual user.
Facebook Pixel is a web analytics service that tracks and reports website traffic.
Service URL: www.facebook.com
You can find more information in our Cookie Policy.