+36301902575

info@g2amarketing.hu

08.00 - 17.00

3 marketinghiba, amit a legtöbb magyar KKV elkövet a közösségi médiában

3 marketinghiba, amit a legtöbb magyar KKV elkövet a közösségi médiában

A közösségi média ma már a vállalkozások egyik legerősebb eszköze – de csak akkor, ha tudatosan használják. A magyar kis- és középvállalkozások (KKV-k) közül sokan jelen vannak a Facebookon, Instagramon vagy LinkedInen, mégis kevésnek sikerül valóban hatékony stratégiát építeni. Ennek oka, hogy ugyanazokat a hibákat követik el újra és újra. Íme három tipikus hiba, amelyektől sok cég elveszíti az online versenyt.

1. Csak jelen lenni, de nem aktívan kommunikálni

Sok KKV létrehoz egy Facebook-oldalt vagy Instagram-profilt, de ritkán frissíti, vagy csupán termékfotókat tesz fel. A közösségi média azonban nem online kirakat – hanem párbeszéd. Ha nincs rendszeres, érdekes és értéket adó tartalom, a követők elfordulnak.

2. A célcsoport figyelmen kívül hagyása

A legnagyobb hiba, ha a tartalom nem a vevőknek szól, hanem a vállalkozásról. A közösségi médiában a fogyasztó nem arra kíváncsi, hogy a cég mit szeretne elmondani magáról, hanem arra, hogy ő mit nyerhet belőle. A rosszul célzott üzenetek alacsony elérést és minimális konverziót eredményeznek.

3. Az eredmények mérésének hiánya

Sok vállalkozás posztol, de nem elemzi, mi működik és mi nem. A közösségi médiát azonban ugyanúgy mérni kell, mint bármelyik másik marketingcsatornát. Ha nincs adat, nincs fejlődés. A KPI-ok (pl. elérés, kattintások, konverziók) figyelése nélkül lehetetlen optimalizálni a stratégiát.

Összegzés

A közösségi média nem ingyenes reklámtábla, hanem stratégiai eszköz. A siker titka: rendszeres és értékes kommunikáció, a célcsoport igényeinek megértése és folyamatos mérés. Aki ezeket betartja, valódi eredményeket érhet el, aki nem – az lemarad.

Csatlakozz a G2A közösséghez!

A legfontosabb hírek és elemzések a marketing, AI, ESG és vállalatfejlesztés világából. Nincs felesleges körítés, csak a tudás, amire szüksége van.

Nem spamelünk!

Leave a Reply