Az ESG (Environmental, Social, Governance – környezeti, társadalmi és vállalatirányítási szempontok) jelentés korábban elsősorban a nagyvállalatok világában volt elterjedt. 2025-re azonban egyre több kis- és középvállalkozás (KKV) számára is kulcskérdéssé vált. Nemcsak azért, mert a szabályozások szigorodnak, hanem azért is, mert a befektetők és a bankok egyre inkább figyelembe veszik a fenntarthatósági mutatókat a finanszírozási döntéseknél.
A KKV-k sokszor úgy gondolják, hogy az ESG jelentés túl bonyolult és költséges folyamat. Valójában azonban egy jól felépített ESG-stratégia számos kézzelfogható előnnyel jár:
A pénzintézetek számára a fenntarthatóság ma már kockázatkezelési kérdés. Egy olyan KKV, amely ESG-jelentést készít, bizonyítja, hogy tisztában van a saját környezeti és társadalmi hatásaival, és képes ezeket kezelni. Ez csökkenti a hitelezési kockázatot, így jobb feltételekkel juthat finanszírozáshoz. Ráadásul egyre több pályázat és támogatás is ESG-követelményekhez kötött, így az előrelátó vállalkozások több forráshoz férhetnek hozzá.
Az ESG-jelentés nem adminisztratív teher, hanem befektetés a jövőbe. Egy KKV számára kulcs lehet ahhoz, hogy több pénzügyi forrást, jobb kondíciókat és nagyobb bizalmat szerezzen. A fenntarthatóság így nemcsak a bolygónknak, hanem a vállalkozás pénzügyi stabilitásának is jót tesz.
We use cookies to improve your experience on our site. By using our site, you consent to cookies.
Manage your cookie preferences below:
Essential cookies enable basic functions and are necessary for the proper function of the website.
These cookies are needed for adding comments on this website.
Google reCAPTCHA helps protect websites from spam and abuse by verifying user interactions through challenges.
Google Tag Manager simplifies the management of marketing tags on your website without code changes.
Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us understand how visitors use our website.
Google Analytics is a powerful tool that tracks and analyzes website traffic for informed marketing decisions.
Service URL: policies.google.com
Clarity is a web analytics service that tracks and reports website traffic.
Service URL: clarity.microsoft.com
Marketing cookies are used to follow visitors to websites. The intention is to show ads that are relevant and engaging to the individual user.
Facebook Pixel is a web analytics service that tracks and reports website traffic.
Service URL: www.facebook.com
You can find more information in our Cookie Policy.