„Szerintem a kék gomb jobban mutat.”
„A konkurencia szórólapozik, csináljuk mi is!”
„Érzem, hogy ez a kampány nagyot fog menni!”
Ismerős mondatok? A KKV-k többsége évtizedeken át így működött: a döntések 70–80%-a megérzésre épült. Sokszor működött is — de csak azért, mert a piac lassabban változott, a verseny kisebb volt, a hirdetési árak pedig alacsonyak.
2026-ra a helyzet drasztikusan megváltozott. A CPC-k többszörösükre nőttek, a figyelemért vívott harc brutális, a fogyasztók pedig türelmetlenek. Ebben a közegben a „szerintem” luxus, amit egy KKV egyszerűen nem engedhet meg magának.
Az adatvezérelt döntéshozatal nem a multik kiváltsága — épp ellenkezőleg. A kisvállalkozásoknak fáj a legjobban, ha rossz helyre öntik a pénzt.
A megérzés a múlt tapasztalatából táplálkozik. De a digitális piac 2026-ban gyorsabban változik, mint ahogy tapasztalatot szerezni lehetne.
Ami működött tavaly:
– Lehet, hogy ma már pénzégetés.
Ami bejött két éve:
– Ma már nem hatékony algoritmusokkal találkozik.
A modern marketing lényege:
nem találgatunk → hanem mérünk, összehasonlítunk, optimalizálunk.
A legtöbb KKV vezető ott téved el, hogy a „hiúsági metrikákat” (vanity metrics) nézi: lájkok, megtekintések, követők. Ezek szépek — csak épp nem mutatják meg, hogy mennyi pénzt termel a marketing.
A válságálló KKV három legfontosabb száma:
Mennyibe kerül egy valódi vásárló megszerzése?
Ha egy vevő 5.000 Ft profitot termel, de 6.000 Ft a reklámköltség, akkor:
minél többet hirdet, annál gyorsabban csődbe megy.
Ezt a számot naponta kell látni.
Mennyit hagy Önnél egy átlagos vásárló a teljes ügyfélpályája során?
Ez a skálázás kulcsa.
Ha tudja, hogy egy vásárló hosszú távon 30.000 Ft profitot hoz, akkor akár 5–6.000 Ft-ot is megengedhet a megszerzésére.
Aki ismeri az LTV-jét, annak nem kell félnie a marketingköltségektől — tudatosan fektet be.
100 látogatóból hány vásárol?
Ha a konverziós arány alacsony, akkor nem több hirdetés kell, hanem jobb weboldal.
Lyukas vödörbe nem öntünk vizet — előbb be kell foltozni.
Az adatvezérelt működés nem csupán gazdasági előny, hanem pszichológiai is.
Ha a dashboardon azt látja, hogy:
akkor nincs vita, nincs „szerintem”.
Egyszerű: leállítja az A-t, átrakja a pénzt a B-be.
Az adat a legjobb konfliktuskezelő eszköz.
Nem kell „Big Data”.
2026-ban a KKV-k számára a kulcsszó: Smart Data.
2026-ban az lesz sikeres, aki az adatból csinál előnyt, nem pedig költséget.
We use cookies to improve your experience on our site. By using our site, you consent to cookies.
Manage your cookie preferences below:
Essential cookies enable basic functions and are necessary for the proper function of the website.
These cookies are needed for adding comments on this website.
Google reCAPTCHA helps protect websites from spam and abuse by verifying user interactions through challenges.
Google Tag Manager simplifies the management of marketing tags on your website without code changes.
Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us understand how visitors use our website.
Google Analytics is a powerful tool that tracks and analyzes website traffic for informed marketing decisions.
Service URL: policies.google.com (opens in a new window)
Clarity is a web analytics service that tracks and reports website traffic.
Service URL: clarity.microsoft.com (opens in a new window)
Marketing cookies are used to follow visitors to websites. The intention is to show ads that are relevant and engaging to the individual user.
Facebook Pixel is a web analytics service that tracks and reports website traffic.
Service URL: www.facebook.com (opens in a new window)
You can find more information in our Cookie Policy.